SELECT EPISODES:
Τα στέκια | To bar “Au Revoir”

Το μπαρ «Au Revoir» άνοιξε την πόρτα του το Μάρτιο του 1958 και από τότε δεν την έκλεισε ποτέ. Για τους πιστούς, τα δύο αδέλφια, Λύσανδρος και Θόδωρος Παπαθεοδώρου, είναι οι οινοπνευματικοί ηγέτες της νυχτερινής Αθήνας, ενώ η μπάρα του εμβληματικού μπαρ λειτουργεί σαν ιερός τόπος συνάντησης και εξομολόγησης.
Το «Au Revoir» φιλοτεχνήθηκε από τον Αριστομένη Προβελέγγιο, έναν από τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες της σύγχρονης Ελλάδας σύμφωνα με τα πρότυπα της γαλλικής αισθητικής. Ο Προβελέγγιος είναι για τον Λύσανδρο και τον Θόδωρο όχι μόνο ο δημιουργός του μπαρ, αλλά και ένας ποιητής της ζωής που τους εξασφάλισε έναν ζωντανό χώρο τέχνης, με τη φωτογραφία του να δεσπόζει σαν εικόνισμα δίπλα στα μπουκάλια της κάβας.
Αυτό το «δημόσιο σαλόνι» έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει ξεχωριστούς ηθοποιούς όπως ο Κούλης Στολίγκας, συγγραφείς και ακτιβιστές όπως ο Περικλής Κοροβέσης, ποιητές όπως ο Γιώργος Καραβασίλης, ο Θωμάς Γκόρπας και ο Νίκος Καρούζος, δημοσιογράφους, επιχειρηματίες αλλά και προσωπικότητες εμβληματικές όπως ο Φρανκ Σινάτρα που ήπιε το ουίσκι του στο «Au Revoir», μια ανοιξιάτικη βραδιά του 1962.
Το «Au Revoir» ορίζει ένα άσυλο ελευθερίας σε μια Αθήνα που μαραζώνει και σαπίζει μέσα από βάρβαρες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές.
Ίδιο από τότε, στέκει απαράλλαχτο σαν κοινωνιολογική παρατήρηση, σαν εποπτείο, που μένει σταθερό, βλέποντας να περνούν από μπροστά του τα αυτοκίνητα, τα τρόλεϊ, οι άνθρωποι και οι δεκαετίες.
Οι συγγραφείς Περικλής Κοροβέσης, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης και Θάνος Σταθόπουλος, ο διευθυντής της Ευωνύμου Οικολογικής Βιβλιοθήκης Σάκης Κουρουζίδης, ο αρχιτέκτονας και επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Γιώργος Τζιρτζιλάκης και ο καθηγητής του ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης είναι μερικοί από τους θαμώνες που εξομολογούνται στην κάμερα τα πολύτιμα μυστικά ενός ιερού τόπου.

Σειρά ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη που καταγράφει τις ιστορίες της πόλης μέσα από χώρο και χρόνο των τόπων μαζικής εστίασης.

Οι χώροι που αποκαλούμε «Στέκια» δεν είναι μόνο κέντρα ομαδικής εκδήλωσης μέσα στο πλαίσιο των καθιερωμένων χρόνων, αλλά και φορείς της άγραφης ιστορίας της πόλης μέσα από την συνέχεια του χρόνου. Καταγράφοντας τις ιστορίες της πόλης, η σειρά συνθέτει τη «μεγάλη εικόνα» των ανθρώπων της σαν ένα σύγχρονο ψηφιδωτό, μέσα από την επιτόπια παρατήρηση που εμπλέκει τον θεατή σε άμεση, καθημερινή και ουσιαστική σχέση με τους χώρους και τους ανθρώπους που παρακολουθεί.

Το «Au Revoir», η «Παράγκα του Σίμου», το βίντεοκλαμπ, το γήπεδο, το «Φιλολογικό Καφενείο», η ντισκοτέκ, η ταβέρνα, το Κουρείο, το Μπαρ Κονσομανσιόν, η Φωκίωνος Νέγρη, η Τρούμπα και η εισβολή του Ροκ Εν Ρολ στη Αθήνα του ’50 είναι τα Στέκια που επισκέπτεται η κάμερα της εκπομπής. Μέσα από ουσιαστικές αναφορές στον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τις εικαστικές τέχνες, την αρχιτεκτονική και τη μουσική, καταγράφεται η μνήμη του αστικού τοπίου και η τέχνη της καθημερινής ζωής.

Δημοσιογραφική έρευνα: Ηλιάνα Δανέζη, Μαρία Καραγιαννάκη, Σοφία Κοσμά
Επιστημονικοί σύμβουλοι: Γιώργος – Ίκαρος Μπαμπασάκης
Ηχοληψία: Γιάννης Αντύπας
Τίτλοι αρχής – Artwork: Γιώργος Βελισσάριος
Μοντάζ: Νίκος Πάστρας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Claudio Bolivar
Διεύθυνση παραγωγής: Μαρία Καραγιαννάκη
Σενάριο-σκηνοθεσία: Νίκος Τριανταφυλλίδης
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρίνα Δανέζη για τη ΝΙΜΑ Ενέργειες Τέχνης και Πολιτισμού