SELECT EPISODES:
Τα στέκια | Η εισβολή του ροκ εντ ρολ

Μια νέα «θρησκεία» με φανατικούς οπαδούς; Μια «νεανική τρέλα» με παθολογικά αίτια; Μια «επιδημία» που παρασέρνει νέους και νέες σε «εξαλλότητες» με «ιδιάζουσα θρασύτητα»; Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 το Ροκ εντ Ρολ εισβάλει στην ανυποψίαστη πρωτεύουσα και έκτοτε τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

Το φαινόμενο του ροκ εντ ρολ εξαπλώθηκε με την αστραπιαία ταχυτητα των 45 στροφών. Οι νέοι συρρέουν στα δικά τους στέκια, επιδίδονται σε «άσεμνες» χορευτικές φιγούρες, αναζητούν μανιωδώς δισκάκια, οργανώνουν πάρτι και τα συγκροτήματα ξεπηδούν από τα υπόγεια των πολυκατοικιών διαταράσοντας την κοινή ησυχία. Η νέα τάση μετατρέπεται από «μουσική μόδα» σε «δημόσιο κίνδυνο» και δοκιμάζει τα συντηρητικά αντανακλαστικά της κλειστής ελληνικής κοινωνίας. Ο ημερήσιος τύπος, στο σύνολο του, συνδέει το ροκ εντ ρολ με τον αμερικάνικο τρόπο ζωής που διαφθείρει τα χρηστά ήθη, ενώ το Κράτος, η Εκκλησία και η Αστυνομία αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο προκειμένου να «αποκαταστήσουν» την δημόσια τάξη.

Το ροκ εντ ρολ στο επίκεντρο. Διχάζει, αφορίζεται, αποκτά ένθερμους υποστηρικτές και σφοδρούς πολέμιους. Το Τοπ Χατ, το υπόγειο του Green Park, το Ιγκλού, το Χόμπι, η Κουίντα, οι 9 Μούσες (μεταξύ άλλων) φιλοξενούν τα πρώτα πάρτι μακρυά από τα μάτια-και τα αυτιά-των ενηλίκων. Τα καινούργια νεολαίστικα στέκια γίνονται εστίες έκρηξης αδρεναλίνης, ερωτισμού και αμφισβήτησης. Ό,τι και αν ήταν τελικά το ροκ εντ ρολ, ταρακούνησε συθέμελα την Αθήνα με τους αφοπλιστικούς ρυθμούς του αλλάζοντας για πάντα την μέχρι τότε προσδοκόμενη συμπεριφορά των νέων από την κοινωνία των γονιών τους.

Η ιστορία της εισβολής του ροκ εντ Ρολ ξεδιπλώνεται μέσα τις διαφορετικές μαρτυρίες των ετερόκλητων προσκεκλημένων μας. Το αποτέλεσμα; Μια πολυσχιδής και πολυεπίπεδη αφήγηση που σε συνεπαίρνει. Ποιό είναι το πρώτο κομμάτι που ακούγεται; Tο «Rock Around The Clock» του Bill Halley και των Κομήτων του όπως πρωτοακουστηκε στα ζενερικ της «Ζούγκλας του Μαυροπίνακα».

Στην ξέφρενη πορεία του επεισοδίου θα μας ακολουθήσουν (με αλφαβητική σειρά) οι : Αλέξης Καλοφωλιάς (The Last Drive), Αλέκος Καρακαντάς (μουσικός), Γιώργος Καρανικόλας (The Last Drive), Κώστας Κατσάπης (ιστορικός Πάντειο Πανεπιστήμιο), Λουκιανός Κηλαηδόνης (Κάου Μπόι), Κωνσταντίνος Λεμονής (επι τιμή Αρχηγός Αστυνομίας Πόλεων), Νίκος Μαστοράκης (σκηνοθέτης), Μπάμπης Μουτσάτσος (επιχειρηματίας), Αρχιμανδρίτης Κύριλλος Οικονομόπουλος (προϊστάμενος Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Βιλλίων Αττικής), Δημήτρης Πολύτιμος (μουσικός), Μάκης Σαλιάρης (επιχειρηματίας – Πρωταθλητής Αγώνων Ταχύτητας Αυτοκινήτου), Νικόλαος Χρηστάκης (καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Αθηνών).

Σειρά ντοκιμαντέρ του Νίκου Τριανταφυλλίδη που καταγράφει τις ιστορίες της πόλης μέσα από χώρο και χρόνο των τόπων μαζικής εστίασης.

Οι χώροι που αποκαλούμε «Στέκια» δεν είναι μόνο κέντρα ομαδικής εκδήλωσης μέσα στο πλαίσιο των καθιερωμένων χρόνων, αλλά και φορείς της άγραφης ιστορίας της πόλης μέσα από την συνέχεια του χρόνου. Καταγράφοντας τις ιστορίες της πόλης, η σειρά συνθέτει τη «μεγάλη εικόνα» των ανθρώπων της σαν ένα σύγχρονο ψηφιδωτό, μέσα από την επιτόπια παρατήρηση που εμπλέκει τον θεατή σε άμεση, καθημερινή και ουσιαστική σχέση με τους χώρους και τους ανθρώπους που παρακολουθεί.

Το «Au Revoir», η «Παράγκα του Σίμου», το βίντεοκλαμπ, το γήπεδο, το «Φιλολογικό Καφενείο», η ντισκοτέκ, η ταβέρνα, το Κουρείο, το Μπαρ Κονσομανσιόν, η Φωκίωνος Νέγρη, η Τρούμπα και η εισβολή του Ροκ Εν Ρολ στη Αθήνα του ’50 είναι τα Στέκια που επισκέπτεται η κάμερα της εκπομπής. Μέσα από ουσιαστικές αναφορές στον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τις εικαστικές τέχνες, την αρχιτεκτονική και τη μουσική, καταγράφεται η μνήμη του αστικού τοπίου και η τέχνη της καθημερινής ζωής.

Δημοσιογραφική έρευνα: Ηλιάνα Δανέζη, Σοφία Κοσμά, Χρύσα Οικονομοπούλου
Μουσική σήματος: Blaine L. Reininger
Σχεδιασμός Τίτλων Αρχής: Γιώργος Βελισσάριος
Βοηθός Διευθυντή Φωτογραφίας: Γιάννης Νέλσον Εσκιόγλου
Ηχοληψία: Κώστας Κουτελιδάκης
Οργάνωση παραγωγής: Αθηνά Ζώτου
Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης
Διεύθυνση φωτογραφίας: Claudio Bolivar – GSC
Διεύθυνση παραγωγής: Μαρίνα Δανέζη
Σενάριο- σκηνοθεσία: Νίκος Τριανταφυλλίδης
Εκτέλεση παραγωγής: ΝΙΜΑ Ενέργειες Τέχνης και Πολιτισμού